Προτάσεις μουσικοκινητικής από την δασκάλα μας Κωνσταντίνα Δημητριάδου:
✔ Μουσική και κίνηση: Μπορεί να μένουμε μέσα για να προφυλαχτούμε, δεν ξεχνάμε όμως να κινηθούμε γυμνάζοντας νου και σώμα.
- Η μουσική είναι η παγκόσμια γλώσσα, η γλώσσα της φαντασίας, των μουσικών, των χορευτών, των συνθετών, της ορχήστρας και των παιδιών. Σε συνδυασμό με την κίνηση, η οποία είναι η ρυθμική γλώσσα του σώματος μπορεί να δημιουργήσει ένα εκπληκτικό και παιδαγωγικό αποτέλεσμα στο παιδί.
- Μέσα από αυτή θα εκτονωθεί, θα εκφραστεί, θα παίξει και θα μάθει. Παρακάτω θα δούμε μερικές από τις προτάσεις μας για δημιουργικό παιχνίδι μουσικής και κίνησης του παιδιού στο σπίτι.
✔ Μαντηλάκια: Δίνουμε στα παιδιά ελαφριά χρωματιστά μαντήλια. Βάζουμε την μουσική να παίζει και όταν σταματήσουμε την μουσική τα παιδιά πρέπει να μεταμορφωθούν σε κάτι που θα σκεφτούν πολύ γρήγορα ( τα μαντήλια μπορούν να γίνουν καπέλα, μπέρτα, φτερά, ομπρέλες, σκούπα κλπ)
✔ Κορδέλες ή σχοινιά : δίνουμε στα παιδιά μερικές κορδέλες ή κάποια σχοινακια που έχουμε στο σπίτι. Βάζουμε την μουσική να παίζει και όταν κλείσουμε την μουσική τα παιδιά θα πρέπει να σχηματίσουν στο πάτωμα κάποιο γεωμετρικό σχήμα ή κάποιον αριθμό.
✔ Στεφάνια: τοποθετούμε το στεφάνι στο κέντρο,βάζουμε την μουσική να παίζει και όταν αυτή σταματήσει τα παιδιά πρέπει να γίνουν βατραχάκια και να κάνουν μια βουτιά μέσα στην λίμνη. Για μεγαλύτερα παιδιά μπορούμε να μοιράσουμε ρόλους, κάποιος να γίνει η λίμνη και κάποιος το βατραχάκι.
✔ Το σακουλάκι με τα φασόλια: βάζουμε σε ένα σακούλι φασόλια και το δίνουμε στα παιδιά( ένα για κάθε παιδί). Βάζουμε την μουσική και όσο η μουσική παίζει θα πρέπει το παιδί να τοποθετήσει το σακουλάκι σε κάποιο μέλος του σώματος του (κεφάλι, ώμο, παλάμη, πόδι, γόνατο) χωρίς να του πέσει.
✔ Αλεύρι με ζελεδάκια: μέσα σε ένα μπολ τοποθετούμε αλεύρι και βάζουμε μέσα διάφορα ζαχαρωτά. Στην άλλη άκρη τοποθετούμε ένα άδειο μπολ. Δένουμε με ένα σχοινάκι τα χέρια των παιδιών. Η μουσική παίζει και μέχρι να σταματήσει θα πρέπει το παιδί μόνο με το στόμα να βρει τα ζελεδάκια που υπάρχουν μέσα στο αλεύρι και να τα μεταφέρει στο άδειο μπολ. Αν υπάρχουν και άλλα παιδιά στο παιχνίδι, νικητής είναι αυτός που θα μεταφέρει τα περισσότερα ζαχαρωτά.
✔ Μάζεψε τα χρώματα: ρίχνουμε στο πάτωμα χρωματιστά χαρτιά και στο κέντρο τοποθετούμε ένα στεφάνι. Η μουσική παίζει και κάθε φορά που σταματά ζητάτε από το παιδί να μαζέψει τα χαρτιά ενός χρώματος( πχ 2 άσπρα, 1 κόκκινο, 2 μπλε κλπ) και να τα τοποθετήσει στο στεφάνι.
✔ Παίζω με τις λέξεις: βάζετε ένα τραγούδι , το οποίο το παιδί πρέπει να ακούσει προσεχτικά. Σταματάτε την μουσική και με την τελευταία λέξη που θα ακούσει πριν κλείσει η μουσική θα πρέπει να σας σχηματίσει 3 προτάσεις. Έτσι το παιδί θα μάθει να ακούει, να σκέφτεται και να απαντά γρήγορα. Αυτό μπορεί να γίνει και με το αρχικό γράμμα της λέξης που θα ακούσει ζητώντας του να σας σχηματίσει 5 λέξεις .
Ελπίζουμε να σας φανούν χρήσιμες και διασκεδαστικές ❤
Εκπαιδευτικό προσωπικό των ΚΔΑΠ ”Μεγαλώνουμε Μαζί” – MSc στις Επιστήμες της Αγωγής του ΑΠΘ